2013. április 19., péntek

Ezt most muszáj megosztanom veletek...

Mosolyt!

Nem résszel érkezem, hanem egy szerintem félig meddig felháborító és félig meddig igaz dologgal, ami már nagyon böki a csőröm és muszáj, hogy "hangot" adjak a véleményemnek.
Kampány indult egy bizonyos (tehetséges, saját tapasztalat) blogíró által, akit most nem szeretnék a nevén nevezni, az One Direction Fanciction-önök ellen... igen, nos... mindig vannak olyanok, akik úgy érzik, hogy Ők megtudják mondani, hogy miből van elég, és miből kéne visszavenni egy kicsit, mert ez szerintük már sok. Teljesen tisztában vagyok azzal, hogy ez nem csak egy két ember véleménye, hanem jó páré, és talán magam is ide sorolom valamennyire. DE! Attól, hogy még a bejegyzés elé írják, hogy "nem bántásból mondom...", vagy "akinek nem tetszik az..." még ugyan úgy bántó, és ez azért van, mert talán úgy kéne megfogalmazni a nyers véleményét, a az írónak, hogy azzal senkiben (vagy minél kevesebb emberben) ne keltsen olyan érzést, ami esetleg gátolná abban, amit szeret csinálni. Az eredetiség már ott elveszik néha, amikor valaki még csak magában eltervezi, hogy 1D-s sztorit fog írni, de pont attól lesz különleges, hogy egy Directioner írja! Azt írja, amit szeretne! Amit Ő akar, amire Ő vágyik! Miért kell összerombolni karakán fogalmazással egy ötletet, vagy éppen már egy haladó blogot?! Mert miután már a harmadik "kampány szöveget" olvastam úgy éreztem, hogy lenéznek amiatt, hogy 1D blogot írok... pedig nem ismerik a történetem, a történetem "különlegességeit", esetleg magát a helyzetet, hogy mennyire is lehet az One Direction-hoz kapcsolni...
Írjatok bármit, hogy anno még Ti is a fiúk rajongói voltatok, ez nem változtat azon, hogy igen is rosszul esnek a szavaitok azoknak (persze vannak kivételek, akik jól bírják az ilyesfajta dolgokat) akik ilyen blogot írnak. Mármint én magamból kiindulva erre a következtetésre jutottam. Talán az egyetlen egy jól megfogalmazott kritika, ami minimálisan sértő, és maximálisan igaz, az annak a blogján van, aki elindította a "mozgalmat".
Zavar bennetek, hogy valakit az tesz boldoggá, ha ilyet ír, ha teljesen sablonos sztorit vezet, ha semmi értelme, és a tündérmesétől is varázslatosabb dolgok történnek benne? Véleményt úgy is lehet nyilvánítani, hogy senkit nem bántunk meg... gondolom én.
Rosszul érzem magam, amikor egy ilyen "szidalmazó" szöveg végére érek, és rákattintok az általam vezetett blogra, majd szembesülök vele, hogy én is a tömeges sablonos sztorik egyikét vezetem...
Kérlek benneteket, hogy gondoljatok bele, hogy Ti is milyen oldalt/blogot vezettek. Többségében kritikás oldalakon olvastam ilyeneket, és akkor jön a csattanó, a "visszanyal a fagyi", hogy hány kritikás blog van manapság? Majdnem mindenki vezet egyet! De ezekre szükség van, ahogy valakinek az 1D blogokra is, és arra, hogy olvassanak különféle történeteket. Ha tudjátok, hogy egyszer úgy is vége lesz ennek a tömeges blog gyártásnak, akkor miért kell ez? Mert én tudom, hogy nemsokára egyre kevesebb és kevesebb lesz, már én is meguntam már részben.


A másik dolog pedig az én kedvencem, amit sosem fogok megérteni... Mások zenei ízlésének a "fikázása"! Atyaég... ilyenkor mindig elkeseredem, mert rá kell, hogy döbbenjek, valakik nagyon tudják osztani a SAJÁT véleményük, ami nem rossz, hiszen az övék, és az ő szemszögükből nézve nagyon is reális, de (itt azaz ominózus de) mindenki különbözik... Attól, hogy valaki szeret Justin Bieber-t hallgatni, és fiúnak gondolja Őt, mivel az is (!) még nem kell megvetni, vagy besorolni a "jajj már, te is?!" kategóriába. Szeretem az 1D-t és szerintem nem őket kéne hibáztatni a számaik minősége miatt, hanem azokat, akik eldöntik, hogy el énekelhetik-e ezeket vagy sem! Mellesleg, az emberek, és a korosztályunk többsége nem azért fog egy zenét, egy számot, szeretni mert xy énekli/éneklik hanem mert tetszik neki a dallama, a szöveg vagy akármi, mert a zenét hallgatni kell és nem látni!
Most kicsit, olyan leszek, amilyen nem szeretnék, de igyekszem így is humános lenni... szóval attól még, hogy a Zene TV-ken nem adják a Gun N' Roses-t, vagy a Ramones-t, esetleg a The Beatles-t és a Rolling Stones-t még nem azt jelenti, hogy kevesen hallgatják és ha Te ezt hallgatod hű de nagy "egyedi" leszel. Nem, ez egyszerűen csak annyit tesz, hogy szereted a régebbi zenéket, és olyanok szerzeményét hallgatod, akik már idősebbek, mint a mai "tudatlan", egymást koppintó pop előadók. Pedig ez nem igaz... Vagy ha valaki jól néz ki, és nem kerülget a hányinger, amikor kinyitja a száját, nem egyenlő azzal, hogy ebben rejlik a népszerűségének a kulcsa, mert ez nem így van. Hiszen a szép pofi rejthet még nagyszerű énekest is maga mögött... (most nem feltétlen JB-re gondolok, hanem Rihanna-ra, akinek az élő koncertje kiábrándítóan hat egy-egy magas hangnál, azon kívül pedig igazán jó énekesnő, vagy Anne Hathaway, aki bár színésznő a Nyomorultak-ban bebizonyította, hogy igenis van énekhangja.) Saját meglátásom szerint, a mai világban NAGYON kevesen tudnak egyediek lenni ilyen téren, hiszen nagyjából lehetetlen olyan zenelistát összeállítani, amibe ne keveredne bele egy-egy rongyosra hallgatott szám, de ez így van rendjén!

Felindulásból, és az érzelmek túltengéséből írtam ezt, és bár tudom, hogy nem felelek meg a saját elvárásaimnak, őszintén nem rosszindulatból írtam.
Köszönöm annak, aki elolvasta!

Ölelés: JuliaBoo

8 megjegyzés:

  1. teljes mértékben igazad van!:) (y)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Headley!
      örülök, hogy egyetértesz velem! :)

      Ölel: JuliaBoo

      Törlés
  2. Drága Julia Boo!

    Teljes mértékben egyet értek veled! Én le is írtam arra a blogra a véleményemet, szóval, ha nem gond ide nem írnám le még egyszer. De teljesen igazad van!

    Csók, Diana Brunwin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Diana Brunwin!
      Igen, olvastam amit írtál és most az jön, hogy én is teljesen egyet értek veled! :)

      Ölel: JuliaBoo

      Törlés
  3. Kedves Julia Boo!

    Én is egyet értenék az előttem szólókkal,persze megértem én hogy nem szeretik pl.:a 1D vagy mondjuk JB. de mi a szarért kell fikázni azokat akik szeretik őket és mondjuk blogot vezetnek a főszereplésükkel???Igaz én nem írok blogot de olvasok (nem is kevés ilyet :P)és már én is találkoztam ilyen oldallal ahol szépen fogalmazva lefikázzák nem csak a fanficeket,hanem magát a 1D-t is(igen találkoztam már ilyennel ,sőt már olyat is láttam facebook-on hogy indítottak egy 1D ellenes oldalt. remélem érthető mit akartam mondani)jó persze azt is megértem én(mert én ilyen megértő típus vagyok csak már fogy a türelmem )hogy nem szeretik őket és leírja véleményét de azt ne úgy tegye hogy azzal másokat megsért,már a tököm tele van az ilyen szarsággokkal(most itt lenne egy nem ideillő káromkodás de azt inkább kihagyom,helyette csak azt mondom amit szoktam :nem kívánok rosszat,de levegőt se!!)Ja na meg az mikor valaki zenei ízlését ócsárolják pff.. azt megtudnám fojtani egy kanál vízbe(de tekintettel Liam-re egy tányér vízbe fojtanám xdd)mért kell ezt?? fogadja el hogy valaki azt szereti amit és kész !!!neki(mármint annak aki nem szereti az együttest énekest)nem kell hallgatni ennyi kész!!!
    Na jó befejeztem igazság szerint elég lett volna ha azt írom le hogy egyetértek veled ,de én így szeretem ha rendesen kifejthetem a véleményem!!:)
    xoxo Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kriszta! :)
      Tökéletesen leírtad :)

      Ölel: JuliaBoo

      Törlés
  4. Szia!

    Teljesen véletlenül tévedtem ide a blogodra, és megakadt a szemem ezen a bejegyzésen, gondoltam, kifejtem a véleményemet.

    Kezdeném a zenei ízléssel, mert abban száz százalékosan egyet értek veled. :)

    Viszont abban a kampányban én is részt vettem. Nem tudom, melyik oldalakat olvastad, de ahol én ezt láttam, mindenhol kulturáltan volt megfogalmazva, az egyik kritikás blogon (amiből tényleg szintén 600 van - ezzel nem tudok vitatkozni) még külön oda is írta a szerkesztő, hogy ennek ellenére 1D-s blogokról is ír kritikát, teljesen elfogulatlanul.
    Ami szemet szúrt nekem, hogy te úgy értelmezed ezt, mintha bárki is meg akarná tiltani neked, hogy ilyen jellegű blogot írj. Pedig erről szó sincs! Csak leírták, hogy ők már unják, hogy lépten-nyomon egy ilyen blogba ütköznek, ill hogy kevés az egyedi történet a blogvilágban. De nekik semmi közük hozzá, hogy te mit írsz, legfeljebb nem tetszik nekik. Az meg kritika, el kell fogadni.
    Nem tudom, másokat mi motivál arra, hogy ehhez a kampányhoz csatlakozzon, ezért csak azt tudom elmondani, ami rám vonatkozik.
    Műfajtól függetlenül vannak tehetséges és tehetségtelen emberek. Csak az a baj, hogy egy átlagos tinilánynak, aki soha egy könyvet nem olvasott el, régen meg se fordult volna a fejében, hogy írjon bármit is. Most meg? Nem tudom, ki hogy van vele, de engem nem a fanfiction-ök mennyisége, hanem a minősége zavar! Borzalmas helyesírás, csak (életszerűtlen) párbeszéd, leírás helyett odateszik a ruha képét. És majdnem mindenhol ugyan az alapsztori. Majd a végén jön a kommentekért való könyörgés - ami szerintem igen szánalmas (egy éve írok, egy, azaz egy rendszeres olvasóm van, és mégis csinálom. Nem a népszerűségért kell, hanem az írás öröméért.) Szerintem, ha csak az írna fanfiction-t, aki tud írni, olyan kevés lenne, hogy senkit nem zavarna. Például engem sem...

    Remélem, én nem sértettelek meg túlzottan. Ja, és most tuti nyalizásnak fog tűnni, de beleolvastam a te történetedbe, és te pont az az ember vagy, akinek érdemes írnia, akár fanfiction-t is :)
    Tényleg nem azért mondom, hogy ne sértődj meg, vagy valami, hidd el, így gondolom.

    D.L.L.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Keds D.L.L. !
      Én már hallottam felőled, és örülök, hogy írtál! Érdekes amit mondasz, sőt valószínűleg igaz is. Lehet, hogy túldrámáztam ezt az egészet, de akkor nagyon úgy éreztem! Köszönöm, hogy így gondolod, nagyon jól esik! :)

      Ölel: JuliaBoo

      Törlés